Puisi Buat Yang Tersayang


Sayang…

Saban waktu aku mendambakan diri pada kasih dan cinta tulusmu …kian aku merasai diri ini terlalu menyintaimu…

Menatap sahaja potret wajah mesramu,terpancar keikhlasan

Aku meyakini kau menyintaiku sepenuh jiwa dan raga

Namun kadang-kadang aku juga tidak betah memikirkannya

Apakah hati kita tega dan tabah

Mengharungi cinta

Yang penuh…berliku ini.


Sentuhanmu yang pertama…menjadi igauan

Tidak pernah hatiku disapa begini

Sering merasai kehangatan

Dan kerap dilamun…kerinduan.

Malah aku hampir menangisi

Andai merindui dirimu

Suara dan perhatian…sepenuhnya darimu.

Dan aku juga sebenarnya…mengharapkan sepenuhnya

Kasih sayang itu…dapat kau

Curahkan kepadaku.


Sayang…

Kenangan yang kita lalui ini

Amat bermakna untuk aku mukimkan…disudut hati.

Perhubungan yang kita jalinkan…bukan sekadar keinginan rasa hati sahaja

Malah kita juga menuntut restu…dari kedua ibu bapa.

Sejak kali pertama kali kita merasmikan

Ucapan kasih dan…cinta ini

Moga ia menjadi kesungguhan yang benar-benar ikhlas

Untuk kau menyunting aku menjadi

Permaisuri hatimu

Sayang…

Aku menyeru kasih padamu…

Lantaran diri ini dipenuhi oleh semangat cintamu

Yang tiada tolok bandingnya…terlalu payah untuk aku meneruskan

Hidup ini…tanpa dirimu.

Izinkan aku untuk menyihirkan cinta kasih ini

Pada kemuncak paling dalam…agar engkau tahu

Engkaulah insan paling agung bertakhta…

Di hatiku …sayang

0 comments

Post a Comment